تسلا 1.6 میلیون خودروی خود را در چین فرا خواند

یک مقام دولتی اعلام کرد تسلا باید 1.617.643 خودروی خود شامل مدلهای اس و ایکس و 3 و Y را فرا خوانی کند. خودروهای مشکل دار تولید شده  بین آگوست 2014 و دسامبر 2023 بوده و تقریبا شامل تمام ماشین های فروخته شده در چین می باشند. این مقام دولتی دو دلیل برای این فراخوان را ذکر نمود: 

 اولین دلیل برای فراخوانی 7.538 خودرو شامل مدل های اس و ایکس است که  منطق باز شدن درها دچار مشکل است .اگر تصادفی رخ دهد درب سمتی که سالم است از سیستم قفل خارج شده و در باز می شود و از نظر امنیتی خطرناک است.

دلیل دیگر برای فراخوانی 1.610.105 خودرو شامل مدل های داخلی چین (مدل های Y و 3 ) و مدلهای وارداتی 3 و اس و ایکس این است که هنگامی که سیستم فرمان خودکار کمکی فعال است، راننده ممکن است کمک رانندگی سطح 2 را اشتباها مورد استفاده قرار دهد و خطر تصادف خودرو را افزایش داده و ایمنی خود را به خطر اندازد. 

در مورد این مشکلات تسلا برای جلوگیری از باز شدن قفل درها هنگام تصادف و سیستم فرمان خودرو از آپدیت آنلاین استفاده خواهد کرد. دارندگان خودروها می توانند بدون مراجعه حضوری سیستم خودروی خود را ارتقا دهند. برای خودروهایی که نمی توانند این کار را انجام دهند تسلا با دارندگان آنها تماس گرفته و این بروز رسانی را به صورت حضوری و رایگان انجام خواهد داد.